PRESSRELEASE

Samarbetet avslutas mellan moltazdesign och moltazdesignshop.

Ansvarig för detta är Fredrik Berglund.

fredrik@moltazdesignshop.se         henrick.eriksson@moltazdesign.se

Uppsägningstid  Under uppsägningstiden fram till mitten av november arbetar Henrick hemifrån med andra uppgifter.   Henrick är inte i butik under perioden.

Uppsägningstid

Henrick är inte i butik under perioden.

Inköp  Från mars månad 2020 köper inte Henrick in varor. Varumärken såsom Ernst, Ståhlhaga m.fl är inte inköpt av Henrick.  Ansvarig inköpare är Fredrik Berglund.

Inköp

Ansvarig inköpare är Fredrik Berglund.

Drivs vidare i ny regi  Elma Group AB (Almö inredning & Design AB) tar över driften av butiker, inköp och personal.  Elma Group AB äger även ICA Almö Livs, Salt&sill, Kvarterskrogen m.fl.

Drivs vidare i ny regi

Elma Group AB äger även ICA Almö Livs, Salt&sill, Kvarterskrogen m.fl.

Varumärket och butiken moltazdesignshop, som funnits sedan 2013, såldes december 2018 till Elma Group AB. Föregående ägare och grundare av moltazdesignshop, Henrick Eriksson-Bland, har till våren 2020 varit ansvarig för bl.a  drift och inköp.  Nu väljer Elma Group AB att ställa om organistationen och därmed lämnar Henrick Eriksson-Bland sitt uppdrag och samarbetet upphör. Verksamheten och varumärket moltazdesignshop drivs vidare i ny regi. Ansvarig för detta är Fredrik Berglund.   Under uppsägningstiden kommer Henrick Eriksson-Bland arbeta med andra uppgifter och därför inte finnas tillgänglig i butik eller liknande.   Henrick Eriksson-Bland går vidare med sitt egna, patenterade,  varumärke moltazdesign där inredning, trend, inspiration, föreläsningar m.m. är fokus. Moltazdesign har ingen koppling till moltazdesignshop i dagsläget.   Vid frågor, kontakta Almö Inredning & Design AB, eller Henrick Eriksson-Bland, på nedanstående uppgifter.   fredrik@moltazdesignshop.se         henrick.eriksson@moltazdesign.se

2009 moltazdesign grundas av Henrick Eriksson-Bland

2011 moltazdesignSHOP grundas och startar som webbutik.

2013 öppnas den första fysiska butiken på Henån, Orust.

2017 Henrick Eriksson-Bland utses till Årets företagare på Orust. Årets Superskapare Kanal7, samt Årets Orustbo.

2018 10 december såldes koncept, butiksinventarier och varumärket till Elma Group AB på Myggenäs, Tjörn. Henrick börjar som anställd och arbetar som Creative director och inköpare m.m., på moltazdesigSHOP.

2020 Henrick Eriksson-Bland sägs upp och samarbetet mellan Henrick Eriksson-Bland, moltazdesign, och Elma Group AB avslutas. Varumärket moltazdesigSHOP drivs vidare av Elma Group AB med nytt koncept, nya inköp och varumärken ( av Fredrik Berglund ), och egen hantering av social media och media.

5 år på Orust  10 december 2018 stängde butiken på Orust, för att öppna upp på Almö, ovanpå Almö Livs, den 17:e december.  Det var alla kunder under de åren som hjälpte till att skapa moltazdesignshop till den success som butiken blev på ön.

5 år på Orust

Inredare och stylist  Tjänsten finns inte längre på Almö (moltazdesignshop) då Henrick inte arbetar kvar. Där kontoret var hittar du nu ICA´s egna sortiment på inredning m.m.  Inga föreläsningar eller liknande hålls i butiken längre av Henrick Eriksson Bland.

Inredare och stylist

Superskapare  Den populära pallen från TV programmet Superskaparna, och andra saker från programmet, finns inte längre att se i butiken på Almö. De har tagits bort. Henrick finns inte i butiken under uppsägningsperioden.

Superskapare